Dit kan om GDPR-redenen niet via Spotler, de lijsten mogen immers niet verspreid worden. Via Elit is dit wel mogelijk, omdat de lijsten daar verborgen blijven. Je kan via Elit 2.0 een uitnodigingsmail versturen via ‘Tornooien’ > ‘Mails’. Bekijk de handleiding.
FAQ Spotler - Tennis en Padel Vlaanderen
FAQ Spotler
Hoe kan ik uitnodigingsmails voor tornooien versturen?
Ik ben mijn login vergeten
Kan je eens proberen aanmelden met de eerste letter van je voornaam en dan je achternaam? Inloggen kan via deze link.
Je kan daar ook ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Lukt dat niet? Geef ons zeker een seintje terug.
Je kan daar ook ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Lukt dat niet? Geef ons zeker een seintje terug.
Hoe maak ik een mailing aan?
Dit doe je via ‘Berichten’ > ‘Nieuw bericht’. Je kan kiezen uit verschillende templates volgens de kleuren die je doorgaf. Je vindt de detailinformatie in onze handleiding (pagina 15).
Zijn mijn contacten gelinkt aan Elit?
Dat kan inderdaad! Hiervoor moet je eerst via Elit 2.0 (tab Mail) de tags aanmaken. Zo worden je contacten (padelleden, tennisleden, personen uit formulieren, …) elke nacht geupdated in Spotler.
Je vindt de detailinformatie in onze handleiding (pagina 9).
Heb je een verschil in contacten tussen Elit en Spotler? Dit kan verschillende redenen hebben:
- Er kunnen leden met meer dan 1 mailadres in het ledenbestand zitten.
- Sommigen hebben geen mailadres.
- Personen kunnen zich uitschrijven.
Zie je een verschil tussen het aantal abonnementen en het aantal aangesloten leden? Werk je met onze abonnementenmodule in Elit 2.0? Dan kan je best de tags maken op basis van de tag 'abonnementen'. Gebruik je onze module niet? Dan kan je beter de tag ‘aansluiting federatie’ nemen. Bij de laatste groep (op basis van federatie) heb je enkel de spelers die jullie club als hoofdclub hebben.
Je vindt de detailinformatie in onze handleiding (pagina 9).
Heb je een verschil in contacten tussen Elit en Spotler? Dit kan verschillende redenen hebben:
- Er kunnen leden met meer dan 1 mailadres in het ledenbestand zitten.
- Sommigen hebben geen mailadres.
- Personen kunnen zich uitschrijven.
Zie je een verschil tussen het aantal abonnementen en het aantal aangesloten leden? Werk je met onze abonnementenmodule in Elit 2.0? Dan kan je best de tags maken op basis van de tag 'abonnementen'. Gebruik je onze module niet? Dan kan je beter de tag ‘aansluiting federatie’ nemen. Bij de laatste groep (op basis van federatie) heb je enkel de spelers die jullie club als hoofdclub hebben.
Hoe kunnen leden zich aan- en afmelden voor de Spotlermails
Volgens de GDPR-wetgeving is het verplicht om een afmeldlink te voorzien in elke mailing. Bij Spotler zit die boven- en onderaan, waarbij de afgemelde personen terug te vinden zijn in Spotler (Formulieren > Afmeldformulier > Rapportage > 4e icoon bovenaan klikken (exporteren).
Het is verplicht je aan deze regels te houden. Spotler zal dan automatisch niets meer mailen naar diegenen die zich uitschreven.
Heeft toch iemand zich per ongeluk uitgeschreven? Dan maak je dit ongedaan door het e-mailadres als nieuw contact toe te voegen bij ‘Lijsten > Contacten > Nieuw contact’. Het bestaande contact wordt dan weer actief.
Het is verplicht je aan deze regels te houden. Spotler zal dan automatisch niets meer mailen naar diegenen die zich uitschreven.
Heeft toch iemand zich per ongeluk uitgeschreven? Dan maak je dit ongedaan door het e-mailadres als nieuw contact toe te voegen bij ‘Lijsten > Contacten > Nieuw contact’. Het bestaande contact wordt dan weer actief.
Hoeveel kost het mailplatform Spotler? En later?
Het Spotler-platform bieden we gratis aan aan de clubs. We hebben de intentie het platform zo lang mogelijk kosteloos aan te bieden. Momenteel past dit in de bugettaire mogelijkheden van de federatie en de huidige tarificatie van Spotler.
We hebben echter geen glazen bol en zijn financieel ook afhankelijk van een aantal externe factoren. Wanneer er vanuit de overheid en sponsors op een bepaald moment minder inkomsten zouden komen, of wanneer Spotler zijn tarificatie wijzigt, kan het mogelijk zijn dat we bepaalde diensten niet langer gratis kunnen blijven aanbieden. Maar we hopen uiteraard dat we jullie maximaal verder gratis (of alleszins zo goedkoop mogelijk) kunnen blijven servicen!
We hebben echter geen glazen bol en zijn financieel ook afhankelijk van een aantal externe factoren. Wanneer er vanuit de overheid en sponsors op een bepaald moment minder inkomsten zouden komen, of wanneer Spotler zijn tarificatie wijzigt, kan het mogelijk zijn dat we bepaalde diensten niet langer gratis kunnen blijven aanbieden. Maar we hopen uiteraard dat we jullie maximaal verder gratis (of alleszins zo goedkoop mogelijk) kunnen blijven servicen!
Ik heb geen activatiemail gekregen
Laat ons iets weten en dan bezorgen we je de activatielink opnieuw.
We willen meerdere gebruikers toegang geven tot Spotler
Er zijn drie gebruikers per club mogelijk. Stuur ons gerust de naam en mailadressen door van de mensen die gebruiker willen zijn. We zullen je dan een activatiemail sturen.
Waarom kunnen wij de kleuren van onze templates niet zelf bewerken?
Spotler Franchise werd opgezet voor alle clubs die interesse hebben, maar Tennis Vlaanderen blijft wel de hoofdaccount. Jullie kunnen daarom gratis gebruik maken van het platform. Wij kunnen ook eventuele mails klaarzetten in jullie account. We bekijken wel met Spotler in 2024 of we de editor kunnen verbeteren voor onze clubs. Spotler werkt zelfs ook aan een nieuwe versie van de editor die eind 2024 beschikbaar zal zijn.
Wil je toch graag een kleur wijzigen? Bezorg ons de kleur/kleurcode in HEX en wij zullen het aanpassen voor jullie.
Wil je toch graag een kleur wijzigen? Bezorg ons de kleur/kleurcode in HEX en wij zullen het aanpassen voor jullie.
Iemand schreef zich per ongeluk uit. Hoe maak ik dat ongedaan?
Je kan het lidnummer en het mailadres opnieuw toevoegen via ‘nieuw contact’. Dan komt de persoon opnieuw actief te staan. Doe dit niet als je geen toestemming hebt!
Onze Spotler-mails komen in de spam. Wat nu?
Is het SPF record en DMARC al ingesteld? Je kan alle info hier terugvinden.
Als je dit in orde wilt brengen, geef ons een seintje en dan bezorgen we jullie de technische gegevens. Jullie websitebeheerder/domeinbeheerder weet wat hij hiermee moet doen.
Als je dit in orde wilt brengen, geef ons een seintje en dan bezorgen we jullie de technische gegevens. Jullie websitebeheerder/domeinbeheerder weet wat hij hiermee moet doen.
Ik krijg een foutmelding bij ‘status wijzigen’ van het bericht. Wat loopt er mis?
Kijk zeker na of je reply-adres bestaat uit een domeinnaam-mailadres, bijvoorbeeld: tennisclub@tcforehand.be en niet Gmail, Telenet, Hotmail,...
Pas dit eerst aan en nadien zal je de status wel kunnen wijzigen.
Pas dit eerst aan en nadien zal je de status wel kunnen wijzigen.